ورود زائران به مشهد از مرز نیم میلیون نفر گذشت 
کد خبر: 4167823
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

ورود زائران به مشهد از مرز نیم میلیون نفر گذشت 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از ورود ۵۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر  زائر در سه روز اول دهه پایانی ماه صفر به مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز 18 شهریورماه در سومین نشست ستاد خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر که در محل ساختمان قرشی علوم پزشکی مشهد برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام عزای دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: در دومین روز از دهه پایانی ماه صفر،  ۱۹۳ هزار و ۸۸۷ نفر  زائر به مشهد وارد شده‌اند که این رقم با مشابه همین روز در سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص بیشترین آمار در حوزه انتخاب نوع سفر زمینی، هوایی، ریلی، جاده‌ای و شخصی ادامه داد: بیشترین ورودی زائران با وسیله نقلیه شخصی گزارش شده که رقمی بالغ بر ۱۵۴ هزار و ۴۲۸ نفر بوده است.

وی گفت: بعد از وسیله نقلیه شخصی به ترتیب بیشترین زائران به تعداد ۲۰ هزار و ۵۲۳ نفر از طریق ریلی به مشهد سفر کرده‌اند و آمار سفر زائران از طریق هوایی ۹۷۶۲ نفر و جاده‌ای عمومی ۹۱۷۴ نفر گزارش شده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اشغال ظرفیت‌های اسکان اظهار کرد: شب گذشته  ۳۹۱ هزار و ۲۸۲ نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند و در مجموع در  سه روز گذشته مجموعه ورودی زائران ۵۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر بوده و مجموعاً بیش از یک میلیون نفر شب از اسکان رسمی، موقت و اضطراری بهره‌مند شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نسبت به تهیه بلیط برگشت زائران تأکید کرد و افزود: توصیه ما به زائران دهه پایانی ماه صفر این است که از مقصد بلیط رفت و برگشت را تهیه کنند تا در مشهد هنگام بازگشت دچار مشکل نشوند. توصیه دوم به زائران در این ایام نیز این است که از مقصد، محل اسکان خود را در مشهد مشخص کنند تا در این خصوص هم با مشکل مواجه نشوند.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: نصب نرخ‌نامه و کنترل نرخ همه خدمات مورد تأکید ما در استانداری است و این مورد شامل حوزه اسکان، حمل و نقل و خدمات عمومی واحدهای تجاری به‌ویژه اطراف حرم مطهر رضوی می‌شود، بنابراین تمهیدات لازم صورت گرفته است تا نرخ‌ها کنترل شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه اسکان نیز چیزی به اسم خانه مسافر بدون مجوز نداریم و این تأکید استاندار بود و هر خانه مسافر بدون مجوز از نظر فرمانداری پلمپ شده تلقی می‌شود و در سطح وسیعی اطلاع‌رسانی شده که مردم در جاهای بدون مجوز اسکان نکنند.

انتهای پیام
captcha